Det går åt en hel del grönsaker och sallad i mitt hushåll, speciellt när man räknar med allt som behövs för att kunna göra färsk juice på daglig basis. Alltid när jag handlar försöker jag köpa ekologiska varor och helst närproducerat men det kostar en del att leva så. Dock tycker jag det är värt att lägga mer pengar på ordentlig mat än det är att behöva betala medicin- och läkarkostnader senare i livet. Det finns dock ett sätt att kunna minska sina utgifter på mat och det är att odla själv vilket är precis det jag börjat göra.

Här är mina små kära gurkplantor som jag hoppas ska kunna ge mig en ordentlig skörd, man kan se att där är två gurkor på gång på den vänstra plantan i alla fall.



Jag håller också på att försöka odla ett avokadoträd från en kärna jag tagit från en avokado jag åt för några dagar sen. Om det funkar har jag ingen aning om men jag är hoppfull. Dock läste jag nyligen att ett avokadoträd kan bli upp mot 20 meter högt så det känns som jag behöver skaffa en större kruka att ha den i.

Jag kommer hålla er uppdaterade om det går för min odling.

Ha en fortsatt bra dag! :)

Johan