Idag åker jag på semester i en vecka och ska passa på att koppla av ordentligt så därför kommer det inte bli något bloggande innan jag är tillbaka igen. Så jag vill lämna er med ett smarrigt recept så länge.

Här är receptet på ett riktigt gott och matigt bröd som är enkelt och snabbt att göra. Receptet har jag själv komponerat ihop och förfinat. Brödet är helt mjölk- och glutenfritt och består enbart av ett fåtal ingredienser. Jag har givit det namnet "Hälsa som livsstil bröd" eller förkortat HSL Bröd.

HSL Bröd



Ingredienser:

- Fiberhusk (1 msk)
- Ägg (8 st)
- Kokosmjöl (1,5 dl)
- Mandelmjöl (3,5 dl)
- Vatten (ca 3 dl)
- Bakpulver (1 msk) 
- Linfrön (1/2 dl)
- Chiafrön (1/2 dl)
- Kanel (2 tsk eller efter smak)

Gör så här:
1. Sätt ugnen på 200 grader.
2. Knäck alla äggen i en bunke och vispa dem pösiga.
3. Blanda samman alla torra ingredienser i en skål.
4. När äggen är pösiga tillsätter du mjölblandningen i omgångar och vispar samman. 
5. Tillsätt vatten så att smeten inte blir torr. (Det kan behövas lite mer/mindre vatten beroende på din mjölmix)
6. Dela upp smeten i två delar och forma som du vill.
7. Ställ in i ugnen i ca 30 minuter tills de fått en fin färg och en lite hård yta.
8. Ta ut och låt svalna.

Hoppas det smakar! :)

Dela gärna recepten om ni vill på era egna bloggar eller liknande men länka då till min blogg där ni hittade det. Tack så mycket.

Johan