Det har inte blivit något bloggande de senaste dagarna men det betyder inte att vi legat på latsidan. Eller jo det gör det faktiskt ;).

De senaste dagarna har jag och Rebecca bara slappat, i helgen var vi på bröllopsfest i Årås och efter det passade vi på att ta en minisemester och besöka min gamla hemtrakter i Höör.

Ni som har följt bloggen ett tag har sett att jag odlat grönsaker på min uteplats och det har gått ganska bra. Du kan se resan från frö till skörd här: Odla ditt eget! Men min odling går inte i närheten så bra som det gör hos mina föräldrar.

Här är en av mina föräldrars gurkplantor. De får enorma grukor, de grukor jag odlar är inte i närheten av så här stor. Men det kommer hoppas jag.

Nu när vi ändå hade en minisemester så passade vi på att åka på utflykt och njuta av det fina vädret och god mat. Vi åkte till Hovdala slott och njöt av naturen och buffén som smakade supergott efter en  promenad i skogen.
Hovdala slott


Orangeri

Promenad i skogen

Det lurar en hund i vattnet

Buffé, ät riktig mat!

Trött hund

Fin utsikt från trähuset

Rebecca njuter av utsikten

Det blev en lång dag och det var väldigt varmt hela dagen så vad är bättre än att avsluta dagen med ett dopp.

Kvällsdopp i vaxsjön
Det har varit väldigt skönt med en minisemster och nu har vi båda laddat upp batterierna och är redo för   den resterande resan av If you don't wear it, don't share it!

PS. Vi passade också på att baka en banankaka gjord på 100% naturliga ingredienser fri från både mjöl och socker. Mums!


Vi hörs snart igen!


Johan & Rebecca

Här hittar du hela följetången: If you don't wear it, don't share it!