Jag har ett antal gånger fått höra både det ena och andra om min hälsosamma livsstil, ibland positivt ibland negativt. En kommentar jag minns speciellt är "Ditt liv måste vara så tråkigt, du kan ju aldrig njuta av att gå till Mc Donalds".

Jag svarade enkelt, hur kan man mitt liv vara tråkigt bara för jag äter god mat och mår bra av det och varför skulle jag vilja byta ut god mat gjord på färska och fina råvaror mot en slaskig burgare.

Hälsa för mig är att njuta av god och enkel mat. Det är inte svårt att äta nyttigt och gott på samma gång och jag känner aldrig att jag går miste om någonting.


Ikväll blev det grillad lax med sallad plockad från min egen odling, fetaostfyllda spetspaprikor och ett uppskivat äpple. Detta för mig är hälsa levererat på ett enkelt, snabbt och riktigt smarrigt vis!

I min filosofi börjar god hälsa alltid från maten vi äter så därför vill jag bara äta det som får mig att må bra. Därför tycker jag inte att äta nyttigt är så svårt, ät god mat och passa på att njuta!


Johan