Då har tredje veckan nått sitt slut och vi närmar oss sakta men säkert målet med den här hälsoresan. Som vanligt har både jag och Rebecca fortsatt med att följa vår utstakade väg genom att utföra våra stretchövningar, äta rätt för vår metaboliska typ och träna utifrån det träningsschemat vi satte upp när vi påbörjade If you don't wear it, don't share it!

Denna vecka har fokus legat på aktiv meditation, att samla på oss en massa livskraft och glädje för att balansera vår energiförbrukning. Den typen av aktiv meditation som jag ägnar mig mest åt och som jag tycker ger mig störst effekt är att gå lugna promenader.

En vis man sa en gång: "Walking is man's best medicine" - Hippocrates

Här är lite bilder som sammanfattar veckan från när jag och Rebecca samt två av våra goda vänner var ute i det fina vädret och besökte Häckeberga slott.


Häckeberga slott ligger väldigt fint belägen vid en stor sjö

Vi passade på att gå en runda på skåneleden som går runt slottet. Rundan blev strax över en mil lång.

Vi promenerade både i skogen och längs vidsträckta åkrar. Här är ett böljande kornfält.

Här är Häckeberga slott. Vi passade på att äta lunch i restaurangen när vi ändå var på besök. Vildsvinskorv med potatispuré och dijonkokta puylinser stod på menyn.
Det är vad jag kallar riktig mat och det åt vi alla med mycket gott samvete, vi passade faktiskt även på att dela en efterrätt.

För att göra en snabb sammanfattning av hur veckan visat sig på vågen så har Rebecca fortsatt att tappa i vikt. Denna veckan har hon gått ner ca 0,5 kg och har sen starten för 3 veckor sedan tappat 3,7 kilo och håller en stadig takt. Hon har även förbättrat sig markant inom alla de övningar som står på träningsschemat vilket tyder på att balansen mellan vila och träning är rätt och att kosten gör sitt för optimal återhämtning. Jag har också tappat i vikt, dock är det inte riktigt det jag vill men känner ändå att jag gör stadiga framsteg i gymmet och känner att jag blivit piggare och starkare och samlat på mig mer energi. Noterbart är dock att jag ser ut att ha tappat kroppsfett och inte muskler då jag har fått ökad definition kring mina muskler, vilket är en bra sak.

Här är en sista bild som knyter samman säcken för denna veckan, god och nyttig mat för en mysig kväll

Fruktsallad, hemmagjorda bullar, morötter med dippa och lite mörk choklad. Givetvis ekologiskt i största möjliga mån.

Nästa vecka kör vi på som vanligt igen! If you don't wear it, don't share it!


Johan

Här hittar du hela följetången: If you don't wear it, don't share it!