Idag inleddes dagen med fin frukost. Jag var så sugen på pannkakor när jag vaknade så passade på att slänga ihop några. De är verkligen supergoda och riktigt enkla att göra. Rebecca uppskattade frukosten väldigt mycket att jag bjöd på pannkakor innan hon skulle springa iväg på dagens äventyr med några av sina vänner.


Du hittar receptet på pannkakorna här: Paleo-pannkakor

Efter en långpromenad i morgonsolen var det dags för mig att plocka fram min nya leksak som jag köpte igår. Jag är verkligen inne på det här med funktionell träning där jag formar min kropp för bästa möjliga prestation och inte storlek. Jag vill att mina muskler ska vara i balans och ha optimal funktion. Det är anledningen till varför jag stretchar och tränar på ett visst sätt.

Så min nya leksak är den här lilla saken :)


Jag tränar väldigt mycket utifrån konceptet att utmana min balansförmåga för att stärka alla muskler och inte enbart isolera mig till en specifik muskel. Med en gymboll kan man göra allt möjligt och den är väldigt bra att ha för att stärka sin core men är också bra att ha när man stretchar.

Så ni kan räkna med att det kommer upp en del inlägg där jag visar olika övningar på gymbollen som jag brukar använda mig av och som du själv kan använda för att förbättra allt från kroppshållning till förbättrad balans. Jag har sedan tidigare också en TRX som jag använder lite då och då men jag ska börja lägga upp övningar för den också för er som är ute efter lite inspiration.

Använder du någon gymboll, TRX eller liknande? Jag är alltid ute efter inspiration från andra så tipsa gärna!

Ha en härligt dag!


Johan