Nu har dagen äntligen kommit där jag kan börja skörda salladen jag började odla i slutet av maj. Vädret har inte varit särskilt stabilt under odlingstiden och mitt lilla växthus har verkligen varit bra för att skydda salladen från regn och vind. Den senaste veckans soliga väder har fått mangolden speciellt att växa till sig, det är därför jag idag kan avnjuta hemmaodlad sallad.

Här har jag en massa sallad som är redo att skörda :). Att tänka på när man skördar mangold är att klippa ca 5 cm ovan jorden, då fortsätter mangolden att växa och ger mer skörd.

Detta blir tillbehör till dagens middag. Smakar givetvis lite bättre när man har odlat det själv och vet att det är fullständigt ekologiskt. Här kan ni följa min balkongodling från början till dagens skörd i det kapitel jag kallar för Odla din egen mat.



Nu ska jag avnjuta salladen, vi hörs senare!