Jag startade bloggen Hälsa som livsstil sommaren 2009 med visionen att kunna dela med mig av allt det jag lärt mig från alla timmar jag studerat kost, träning och hälsa.  Då kunde jag aldrig tro att jag 4 år senare fortfarande skulle hålla på att blogga och vara mer inspirerad än någonsin.

Förr bloggade jag mer sporadiskt utan något riktigt mål i sikte, läsarantalet var därför inte särskilt högt vilket gjorde att motivationen att skriva nya inlägg inte alltid fanns där. Det krävs en hel del ansträngning att komma på ämnen att skriva om och att göra all den research som behövs.

Idag har läsarantalet för Hälsa som livsstil mer än fördubblats och nya läsare hittar hit varje dag. I takt med att Hälsa som livsstil sprider sig och vi blir allt fler och fler växer också mina ambitioner och de drömmar jag har för bloggen och det Hälsa som livsstil ska bli i framtiden.

Min vision för Hälsa som livsstil är att fortsätta blogga för att inspirera och motivera till en hälsosammare livsstil men också att starta ett företag som erbjuder rådgivning och coachning för personer som behöver hjälp att nå sina hälsomål. Jag ser också framför mig att vårt community fortsätter växa och att vi börjar dela med oss av våra egna erfarenheter.

I takt med att Hälsa som livsstil växer tvingar det mig att utvecklas för att kunna fortsätta dela med mig av tips, råd och erfarenheter. Även om jag under många år har utbildat mig själv inom de flesta ämnen som rör hälsa är mitt sug efter mer kunskap inte mättat. Jag siktar mot att under nästa år gå ett flertal utbildningar för att fortsätta expandera min kunskapsbas och kommer främst att fokusera på ämnet rörelse i formerna av korrektiv- och funktionell träning. Jag kommer alltså inte utbilda mig till den typiska formen av personlig tränare utan siktar mot att gå mycket djupare än så då jag anser att dagens traditionella utbildningar inom just träning inte är tillräckligt djupgående och inte tar tag i många av de korrektiva steg som är nödvändiga för att uppnå god muskelbalans och god hälsa.

Företaget Hälsa som livsstil kommer att fokusera på helhetshälsa och alla de faktorer som krävs för att bygga god hälsa från grunden. Jag utför redan nu konsultationer på hobbynivå för att få erfarenhet och för att bygga upp ett arbetssätt jag kan använda i framtiden. Än så länge har jag haft väldigt goda resultat med de personer jag coachat och välkomnar alla som vill ha min hjälp.

För att Hälsa som livsstil ska kunna utvecklas i en riktning som ni som läser denna bloggen kan dra nytta av vill jag gärna ta del av era synpunkter på vad som ni tycker är bra eller dåligt.

Här är några frågor jag söker svar på.
- Vad tycker ni är bra eller dåligt?
- Vilken typ av innehåll vill ni ha mer av? (bilder, ljud, film, text)
- Vilka ämnen är ni intresserade av? (Träning, Recept, Kost, Stresshantering osv)
- Vill ni ha mer handfasta tips, t.ex. där jag demonstrerar olika stretch- och träningsövningar?

Kommentera gärna och dela med dig av dina synpunkter så vi tillsammans kan ta Hälsa som livsstil till nästa nivå.



Ovanför min säng har jag citatet "Happy are those who dream dreams and are ready to pay the price to make them come true" vilket är det första jag ser när jag vaknar och det sista jag ser när jag somnar. Detta hjälper att motivera mig att jobba hårdare mot det jag drömmer om och att aldrig ge upp. Idag är en bekräftelse på att allting börjar ta form efter 4 års uppbyggnad men det kommer inte stanna av här utan nu lägger vi i nästa växel. Häng på och se Hälsa som livsstil växa och utvecklas! 

Jag vill passa på att tacka alla besökare för att ni dag efter dag går in och läser det jag har att dela med mig av och hoppas att ni får ut någonting från det jag skriver. Jag får personligen ut en massa glädje och energi av att se att så många är inne och läser vilket får mig att vilja jobba ännu hårdare.


Så återigen, TACK ALLIHOPA!


Johan

Glöm inte att gå med i Hälsa som livsstils facebookgrupp och bjud gärna in dina vänner. https://www.facebook.com/halsasomlivsstil